Мельник Тетяна Антонівна,
учитель музичного мистецтва загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 5 Світловодської міської ради Кіровоградської області
І-ІІІ ступенів № 5 Світловодської міської ради Кіровоградської області

Інформаційна картка
учасника третього (заключного) туру
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2017»
«Учитель року – 2017»
Прізвище,
ім’я, по батькові
|
Мельник
Тетяна Антонівна
|
|
Місце
роботи
|
загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів №5 Світловодської міської ради Кіровоградської області
(05236)
23621,
zsh5@i.ua
|
|
Посада
|
учитель
музичного мистецтва
|
|
Освіта
(найменування вищого навчального закладу, рік
закінчення навчання)
|
Кіровоградський
державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,
2004
рік,
«Педагогіка
та методика середньої освіти. Музика»
|
|
Самоосвіта
(за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік
проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
|
Очна форма:
обласна творча група «Формування та
розвиток ключових і предметних компетентностей учнів у ході реалізації
Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (освітня
галузь «Мистецтво») (2014, 2015, 2016, 2017)
Дистанційна
форма:
курс
«Сучасні підходи до викладання музичного мистецтва у загальноосвітній школі»
(2016);
тренінг
«Особливості використання ментальних карт» (2017).
|
|
Педагогічний
стаж
|
7
років
|
|
Кваліфікаційна
категорія
|
спеціаліст
ІІ категорії
|
|
Звання
|
-
|
|
Педагогічне
кредо
|
Без
творчого
вчителя немає ні нової школи, ні нового суспільства, ні нової вільної держави
|
|
Технології, методи та форми, що використовуються
у навчально-виховному процесі
|
||
Для реалізації
проблеми: «Формування музичних компетентностей на уроцi
музичного мистецтва» використовую такі форми організації та компоненти навчального
процесу (мету, зміст, інноваційні художньо-педагогічні технології),
спрямованого на формування музичних компетентностей учнів, активізацію їхніх
пізнавальних інтересів, здатність до творчого самовираження . З огляду на це,
процес формування музичних компетентностей обумовлює використання і
комбінування ряду інноваційних художньо-педагогічних технологій навчання:
інтерактивних, ігрових, інформаційно-комунікаційних, мас-медійних, проектних
та ін.
Використання
інтерактивних технологій пов’язане з колективним обговоренням проблеми або
співставлення інформації, ідей, думок учнів. Серед ефективних інтерактивних
методів виокремлюю наступні: «Акваріум», «Мозковий штурм», «Коло ідей»,
«Прес», «Навчаючи, в’яжуся», «Мікрофон», «Займи позицію», «Дискусія в стилі
ток-шоу», «Дебати», «Дерево рішень»,
«Кейс-методи» тощо.
Форми
інтерактивного навчання поєдную роботу в парах, ротаційні (змінні) трійки,
роботу в малих групах, броунівський рух та інше.
Використання
ігрових методів активізує креативну діяльність в умовних навчальних
ситуаціях, у результаті якої пізнавальні дії включаються в контекст соціально
або особисто значущої ситуації.
|
||
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
|
||
Снігова
хуртовина за вікном створює свою неповторну мелодію буття. Дивлюсь у вікно. Милуюся.
Сніжинки, то, невимушено кружляють у ритмі вальсу, то несподівано затанцюють
під подихом вітру в стилі регі, то стрімко летять, створюючи ілюзію
невпинності часу. Все змінюється. Ця зимова картина завжди змушує мене
замислитися, озирнутися назад, переосмислити минуле і мріяти. Пригадую, як я
була впевнена, що я буду ким завгодно, тільки не вчителем, тим паче музики.
Тоді навіть і уявити собі не могла, що це доля…
І ось я
вчитель… Активна, натхненна, завжди з новими ідеями прийшла працювати до
школи. Здавалося, увесь світ в твоїх руках і ти ладен змінити все на краще,
принаймні на уроці. Ще В. Черчилль говорив: «Учитель в школі має таку
владу, про яку прем’єр-міністр тільки мріє». Адже перед тобою діти, які
розуміють тебе, які починають любити і осмислювати музику, які беруть з тебе
приклад і насамперед, учать тебе іти в ногу з часом. Розумієш, що ти не маєш
права бути не цікавою, не сучасною. Тому завжди усміхнена, завжди завзята.
Яке ж це щастя бути вчителькою…
Ранкова кава,
безліч думок і планів. Ноутбук, флешки, друковані наочності, пара “розумних”
книжок: головне – нічого не забути.
Цікаво, чи
приготував творче завдання восьмий клас? Як сприйматиме 7-А сьогодні музику
С. Рахманінова? Як правильно донести до них різнобарв’я безмежної
музики? Чи знайдуть мої учні в цій музиці частину себе?
А ось і
знайомі двері. Серце змінює свій ритм биття. Тепер залишаємось тільки
мистецтво, діти і я. Зазираю в їхні очі – які вони різні! Одні виражають
цікавість, інші напруженість, деякі взагалі байдужість. Намагаюся розгадати,
про що вони зараз думають, як налаштовані на урок, яка мелодія лунає в їх
серцях. Прислухаюсь до кожного. Іноді наші партії звучать у різних
тональностях, іноді я чую тільки соло, а згодом один за одним приєднуються
голоси, і ось відчуваєш ту бажану гармонію, де кожна мелодія серця неповторна
та унікальна. Кожного уроку звучить якась нова музична композиція, наповнюючи
мене неймовірним відчуттям ейфорії…
Яке ж це щастя
бути вчителькою…
Світське
життя, сукня від Versace, нова шубка – мрії багатьох звичайних жінок. А про
що мрію я, жінка-вчитель. Не раз запитувала себе, що тримає мене в школі?
Любов до дітей, чи їх любов до мене? Так, безумовно! Сподіваюся, що зможу
зробити своїх учнів добрими, чуйними, мудрими, навчу бачити прекрасне
навколо, бути небайдужими до чужих проблем, щирими і відкритими у своїх
почуттях. Звичайно, це нелегко, але у мене є союзник – Музика. Адже музика примушує бриніти найкращі струни дитячих
сердець.
Іноді
пригадую, що хотіла стати режисером, акторкою, юристом, дизайнером. Але я
вдячна долі, що дала мені змогу стати вчителем. Мабуть, жодна з існуючих
професій не така багатогранна. Ти відчуваєш себе і актором, адже обов’язково
потрібно щоб діти тобі вірили; і сценаристом-режисером, бо кожен урок це
маленька вистава; і дизайнером бо саме ти впливаєш на розвиток дитячого
смаку. Аж страшно уявити: якби я не стала вчителем, я б ніколи не дізналася,
як воно створювати вночі презентації, як готувати конкурси на «вчора», як в
магазині обирати учительську сумку не найкрасивішу, а таку, щоб всі
підручники, методички, папка з календарними планами вмістились…І незважаючи
на ці всі буденні негаразди я отримую надзвичайні емоції від великої дитячої
радості і маленьких перемог. Я відчуваю що можу допомогти, переконати,
налаштувати, підбадьорити, навчити, зацікавити. І це дає мені енергію
життєвої сили для написання своєї мелодії життя. Яке ж це щастя бути
вчителькою…..
|
||
Посилання
на персональний Інтернет-ресурс:
|
||
Посилання
на розміщення відеозапису майстер-класу:
|
||
0 коментарі:
Дописати коментар