понеділок, 20 березня 2017 р.

Переможець обласного туру всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2017" у номінації "Музичне мистецтво"

Мельник Тетяна Антонівна,
учитель музичного мистецтва загальноосвітньої школи 
І-ІІІ ступенів № 5 Світловодської міської ради Кіровоградської області




Інформаційна картка
учасника третього (заключного) туру
всеукраїнського конкурсу 
«Учитель року – 2017»



Прізвище, ім’я, по батькові
Мельник Тетяна Антонівна
Місце роботи
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Світловодської міської ради Кіровоградської області
(05236) 23621,
zsh5@i.ua
Посада
учитель музичного мистецтва
Освіта (найменування вищого навчального закладу, рік закінчення навчання)
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,
2004 рік,
«Педагогіка та методика середньої освіти. Музика»
Самоосвіта (за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
Очна форма:
обласна творча група «Формування та розвиток ключових і предметних компетентностей учнів у ході реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Мистецтво») (2014, 2015, 2016, 2017)
Дистанційна форма:
курс «Сучасні підходи до викладання музичного мистецтва у загальноосвітній школі» (2016);
тренінг «Особливості використання ментальних карт» (2017).
Педагогічний стаж
7 років
Кваліфікаційна категорія
спеціаліст ІІ категорії
Звання
-
Педагогічне кредо
Без творчого вчителя немає ні нової школи, ні нового суспільства, ні нової вільної держави
Технології, методи та форми, що використовуються
у навчально-виховному процесі
Для реалізації проблеми: «Формування музичних компетентностей на уроцi музичного мистецтва» використовую такі форми організації та компоненти навчального процесу (мету, зміст, інноваційні художньо-педагогічні технології), спрямованого на формування музичних компетентностей учнів, активізацію їхніх пізнавальних інтересів, здатність до творчого самовираження . З огляду на це, процес формування музичних компетентностей обумовлює використання і комбінування ряду інноваційних художньо-педагогічних технологій навчання: інтерактивних, ігрових, інформаційно-комунікаційних, мас-медійних, проектних та ін.
Використання інтерактивних технологій пов’язане з колективним обговоренням проблеми або співставлення інформації, ідей, думок учнів. Серед ефективних інтерактивних методів виокремлюю наступні: «Акваріум», «Мозковий штурм», «Коло ідей», «Прес», «Навчаючи, в’яжуся», «Мікрофон», «Займи позицію», «Дискусія в стилі ток-шоу», «Дебати»,  «Дерево рішень», «Кейс-методи» тощо.
Форми інтерактивного навчання поєдную роботу в парах, ротаційні (змінні) трійки, роботу в малих групах, броунівський рух та інше.
Використання ігрових методів активізує креативну діяльність в умовних навчальних ситуаціях, у результаті якої пізнавальні дії включаються в контекст соціально або особисто значущої ситуації.
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Снігова хуртовина за вікном створює свою неповторну мелодію буття. Дивлюсь у вікно. Милуюся. Сніжинки, то, невимушено кружляють у ритмі вальсу, то несподівано затанцюють під подихом вітру в стилі регі, то стрімко летять, створюючи ілюзію невпинності часу. Все змінюється. Ця зимова картина завжди змушує мене замислитися, озирнутися назад, переосмислити минуле і мріяти. Пригадую, як я була впевнена, що я буду ким завгодно, тільки не вчителем, тим паче музики. Тоді навіть і уявити собі не могла, що це доля…
І ось я вчитель… Активна, натхненна, завжди з новими ідеями прийшла працювати до школи. Здавалося, увесь світ в твоїх руках і ти ладен змінити все на краще, принаймні на уроці. Ще В. Черчилль говорив: «Учитель в школі має таку владу, про яку прем’єр-міністр тільки мріє». Адже перед тобою діти, які розуміють тебе, які починають любити і осмислювати музику, які беруть з тебе приклад і насамперед, учать тебе іти в ногу з часом. Розумієш, що ти не маєш права бути не цікавою, не сучасною. Тому завжди усміхнена, завжди завзята. Яке ж це щастя бути вчителькою…
Ранкова кава, безліч думок і планів. Ноутбук, флешки, друковані наочності, пара “розумних” книжок: головне – нічого не забути.
Цікаво, чи приготував творче завдання восьмий клас? Як сприйматиме 7-А сьогодні музику С. Рахманінова? Як правильно донести до них різнобарв’я безмежної музики? Чи знайдуть мої учні в цій музиці частину себе?
А ось і знайомі двері. Серце змінює свій ритм биття. Тепер залишаємось тільки мистецтво, діти і я. Зазираю в їхні очі – які вони різні! Одні виражають цікавість, інші напруженість, деякі взагалі байдужість. Намагаюся розгадати, про що вони зараз думають, як налаштовані на урок, яка мелодія лунає в їх серцях. Прислухаюсь до кожного. Іноді наші партії звучать у різних тональностях, іноді я чую тільки соло, а згодом один за одним приєднуються голоси, і ось відчуваєш ту бажану гармонію, де кожна мелодія серця неповторна та унікальна. Кожного уроку звучить якась нова музична композиція, наповнюючи мене неймовірним відчуттям ейфорії…
Яке ж це щастя бути вчителькою…
Світське життя, сукня від Versace, нова шубка – мрії багатьох звичайних жінок. А про що мрію я, жінка-вчитель. Не раз запитувала себе, що тримає мене в школі? Любов до дітей, чи їх любов до мене? Так, безумовно! Сподіваюся, що зможу зробити своїх учнів добрими, чуйними, мудрими, навчу бачити прекрасне навколо, бути небайдужими до чужих проблем, щирими і відкритими у своїх почуттях. Звичайно, це нелегко, але у мене є союзник – Музика. Адже музика примушує бриніти найкращі струни дитячих сердець. 
Іноді пригадую, що хотіла стати режисером, акторкою, юристом, дизайнером. Але я вдячна долі, що дала мені змогу стати вчителем. Мабуть, жодна з існуючих професій не така багатогранна. Ти відчуваєш себе і актором, адже обов’язково потрібно щоб діти тобі вірили; і сценаристом-режисером, бо кожен урок це маленька вистава; і дизайнером бо саме ти впливаєш на розвиток дитячого смаку. Аж страшно уявити: якби я не стала вчителем, я б ніколи не дізналася, як воно створювати вночі презентації, як готувати конкурси на «вчора», як в магазині обирати учительську сумку не найкрасивішу, а таку, щоб всі підручники, методички, папка з календарними планами вмістились…І незважаючи на ці всі буденні негаразди я отримую надзвичайні емоції від великої дитячої радості і маленьких перемог. Я відчуваю що можу допомогти, переконати, налаштувати, підбадьорити, навчити, зацікавити. І це дає мені енергію життєвої сили для написання своєї мелодії життя. Яке ж це щастя бути вчителькою…..
Посилання на персональний Інтернет-ресурс:
Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу:

0 коментарі:

Дописати коментар