Хоменко Вікторія Олексіївна,
учитель хімії та біології комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3
Кіровоградської міської ради Кіровоградської області імені Олени Журливої»

Інформаційна картка
учасника третього (заключного) туру
всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2017»
«Учитель року – 2017»
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Хоменко Вікторія Олексіївна
|
||
Місце роботи
|
комунальний
заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Кіровоградської міської ради Кіровоградської
області імені Олени Журливої»
|
||
Посада
|
учитель хімії та біології
|
||
|
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка, 2008
|
||
Самоосвіта (за останні 5 років; очна, дистанційна
форма; рік проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів
тощо)
|
Очна форма:
Міжнародна конференція «Екологічні проблеми водних
ресурсів Кіровоградщини» на базі НАУ «Кіровоградська льотна академія» (2016);
XI Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор» (2015);
Обласна міжвузівська конференція «Екологічні та
еколого-просвітницькі проблеми Центральної України та шляхи їх вирішення»
(2014);
курси підвищення кваліфікації учителів освітньої галузі
«Природознавство» (2014);
Навчальна програма для тренерів з використанням
навчально-методичного комплексу «Зелений пакет», за координації ОБСЄ в
Україні (2012)
Дистанційна
форма:
тренінг «Особливості використання ментальних карт» (2017);
курс «Сервіси Google для вчителя» (2016);
курс «Безпека дітей в Інтернеті» (2014);
|
||
Педагогічний стаж
|
8 років
|
||
Кваліфікаційна категорія
|
спеціаліст І категорії
|
||
Звання
|
-
|
||
Педагогічне кредо
|
Найбільша радість для вчителя, коли його учні
досягають успіху
|
||
|
|||
У навчально-виховному процесі використовую
технології, методи й форми, які дозволять ефективно реалізувати цілі та
завдання кожного окремого уроку біології.
На практиці переконуюсь, що найефективнішим
навчання стає тоді, коли учень виявляє
максимальну активність, а вчитель виконує роль консультанта та
фасилітатора – допомагає йому самостійно робити висновки й узагальнення,
спираючись на власний життєвий досвід і ніколи не «замикає» навчання на собі.
На своїх уроках
намагаюся поєднати традиційні та інноваційні методи навчання. При
цьому враховую основні дидактичні принципи: науковість, цілісність,
послідовність, наочність, доступність.
З метою підвищення ефективності навчання
використовую метод проблемного навчання, форми колективної, групової, індивідуальної
та самостійної роботи учнів, надаю перевагу розв'язуванню задач логічного,
навчального, пошукового характеру.
Особливу увагу приділяю використанню інформаційно-комунікаційних
технологій, різноманітним формам роботи з освітніми онлайн-серверами та
хмарними ресурсами, які формують в учнів позитивну мотивацію та покращують
якість набутих знань з біології.
Інноваційні технологій вдало поєдную з
традиційними методами навчання, чим забезпечую проведення ефективних уроків,
під час яких підвищується інтерес учнів до вивчення біології, зростає їх
активність. Вважаю, що секретом успішного уроку є створення атмосфери
співробітництва, розуміння і доброзичливості.
На уроках біології залучаю учнів до творчої та самоосвітньої
роботи шляхом оптимальної організації їх навчально-дослідницької
діяльності. Формування науково-дослідницьких умінь
у школярів – процес складний і довготривалий. А тому завдання
вчителя-керівника – поступово і методично формувати дослідницькі навички,
здійснюючи постійний контроль за виконанням учнями науково-дослідницьких
робіт; аналізувати і виправляти помилки; визначати найкращі, найефективніші
шляхи виконання роботи, навчаючи учнів поєднувати дослідницьку діяльність з
науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого застосування результатів
роботи.
У процесі формування навчально-дослідницьких умінь учні вчаться самостійно
одержувати знання шляхом оволодіння специфічними процедурами: бачити проблему
й висувати гіпотезу її вирішення; планувати й проводити експерименти;
рефлексувати та оцінювати свою діяльність; переносити раніше засвоєні знання
в нову ситуацію.
Учні, виконуючи дослідницьку роботу з біології, удосконалюють свої
знання, розвивають уміння, пов’язані з науковим пошуком, вчаться оцінювати
екологічну ситуацію в реальних умовах. Така дослідницька діяльність сприяє
визначенню сфери наукових інтересів, розкриттю здібностей учнів у процесі
активного пізнання.
|
|||
Автопортрет учасника «Я –
педагог і особистість»
|
|||
У кожного з нас свій шлях до школи… Хтось усе
дитинство, навчаючи ляльок, марив бути вчителем, хтось вступив до педагогічного
вишу, проваливши іспити в інший заклад. Однак, тільки подальше життя покаже,
чи правильним був цей вибір, чи це дійсно Доля?
Пропрацювавши вісім років, я не уявляю своє життя
деінде, крім школи – найкращої школи №3, яка має багату 100-літню історію,
гордо носить ім’я поетеси і вчителя Олени Журливої, є центром громадського й
освітнього життя мікрорайону. Не уявляю свого життя без цікавих уроків,
веселої метушні перерв, колег, які стали найкращими друзями.
Однак щоразу, переступаючи шкільний поріг, ставиш
собі питання: «Який ти вчитель?». І шукаєш відповідь в учнях… В очах своїх
одинадцятикласників, з якими ти пройшов становлення як класний керівник з
п’ятого по одинадцятий клас, і які після здобуття базової середньої освіти майже
усім складом залишилися з тобою, не піддавшись на спокусливі пропозиції від
професійних навчальних закладів. Знаходиш відповідь у вже дорослих юнаках і
дівчатах, які приїжджають до школи з різних куточків України розповісти про
своє життя… Це студенти медичних університетів, ветеринарних академій,
хіміко-біологічних факультетів педагогічних університетів. З ними
згадуєш уроки, непросту підготовку до ЗНО і радієш
їхнім теперішнім успіхам, з гордістю усвідомлюючи, що робиш велику справу – допомагаєш
дитині реалізувати себе як особистість. Саме тоді з’являється думка, що, можливо, в
цьому і є суть професії Педагога і ти на своєму місці.
Але життя мінливе і змушує рухатися вперед. І ось на
тебе вже дивляться нові допитливі оченята, і знову працюєш над собою, і знову
йдеш шляхом спроб і помилок… Адже як
говорить мудрець однієї давньої притчі: «Є тільки один шлях – діяти…».
Діяти – саме це поняття стає гаслом твоєї діяльності,
як учителя природничих дисциплін. І починаєш розуміти, що ти на правильному
шляху, коли твої учні посідають призові міста на конкурсах та олімпіадах. Та
остаточно в цьому переконуєшся, коли за першим дзвінком майже весь клас іде з
тобою для роботи в лісництві та проведення акції з благоустрою мікрорайону. Це
не пікнік на природі, а нелегка праця – висадка лісу мечем Колесова чи
прибирання Лісопаркової зони у вихідний день.
Це і є моє розуміння діяльності вчителя: власним
прикладом і, працюючи пліч-о-пліч з учнями, прищеплювати їм любов до живої
природи, виховувати власну відповідальність за
збереження і примноження природних
багатств рідного краю.
Я горда тим, що маю справжнє щастя вчителя - моїх учнів, талановиту й
активну молодь, яка має власну життєву позицію і прагне змінити майбутнє
нашої Батьківщини на краще.
|
|||
Посилання на персональний Інтернет-ресурс:
|
|||
Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу:
|
|
0 коментарі:
Дописати коментар