понеділок, 20 березня 2017 р.

Переможець обласного туру всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2017" у номінація "Біологія"

Хоменко Вікторія Олексіївна, 
учитель хімії та біології комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області імені Олени Журливої»




Інформаційна картка
учасника третього (заключного) туру
всеукраїнського конкурсу 
«Учитель року – 2017»




Прізвище, ім’я, по батькові
Хоменко Вікторія Олексіївна
Місце роботи
комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області імені Олени Журливої»
Посада
учитель хімії та біології
Освіта (найменування вищого навчального закладу, рік закінчення навчання)
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2008
Самоосвіта (за останні 5 років; очна, дистанційна форма; рік проходження та найменування освітніх програм, курсів, тренінгів тощо)
Очна форма:
Міжнародна конференція «Екологічні проблеми водних ресурсів Кіровоградщини» на базі НАУ «Кіровоградська льотна академія» (2016);
XI Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор» (2015);
Обласна міжвузівська конференція «Екологічні та еколого-просвітницькі проблеми Центральної України та шляхи їх вирішення» (2014);
курси підвищення кваліфікації учителів освітньої галузі «Природознавство» (2014);
Навчальна програма для тренерів з використанням навчально-методичного комплексу «Зелений пакет», за координації ОБСЄ в Україні (2012)
Дистанційна форма:
тренінг «Особливості використання ментальних карт» (2017);
курс «Сервіси Google для вчителя» (2016);
курс «Безпека дітей в Інтернеті» (2014);
Педагогічний стаж
8 років
Кваліфікаційна категорія
спеціаліст І категорії
Звання
-
Педагогічне кредо
Найбільша радість для вчителя, коли його учні досягають успіху
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі:
У навчально-виховному процесі використовую технології, методи й форми, які дозволять ефективно реалізувати цілі та завдання кожного окремого уроку біології.
На практиці переконуюсь, що найефективнішим навчання стає тоді, коли учень виявляє  максимальну активність, а вчитель виконує роль консультанта та фасилітатора – допомагає йому самостійно робити висновки й узагальнення, спираючись на власний життєвий досвід і ніколи не «замикає» навчання на собі.
На своїх уроках  намагаюся поєднати традиційні та інноваційні методи навчання. При цьому враховую основні дидактичні принципи: науковість, цілісність, послідовність, наочність, доступність.
З метою підвищення ефективності навчання використовую метод проблемного навчання, форми колективної, групової, індивідуальної та самостійної роботи учнів, надаю перевагу розв'язуванню задач логічного, навчального, пошукового характеру.
Особливу увагу приділяю використанню інформаційно-комунікаційних технологій, різноманітним формам роботи з освітніми онлайн-серверами та хмарними ресурсами, які формують в учнів позитивну мотивацію та покращують якість набутих знань з біології.
Інноваційні технологій вдало поєдную з традиційними методами навчання, чим забезпечую проведення ефективних уроків, під час яких підвищується інтерес учнів до вивчення біології, зростає їх активність. Вважаю, що секретом успішного уроку є створення атмосфери співробітництва, розуміння і доброзичливості.
На уроках біології залучаю учнів до творчої та самоосвітньої роботи шляхом оптимальної організації їх навчально-дослідницької діяльності. Формування науково-дослідницьких умінь у школярів – процес складний і довготривалий. А тому завдання вчителя-керівника – поступово і методично формувати дослідницькі навички, здійснюючи постійний контроль за виконанням учнями науково-дослідницьких робіт; аналізувати і виправляти помилки; визначати найкращі, найефективніші шляхи виконання роботи, навчаючи учнів поєднувати дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливості подальшого застосування результатів роботи.
У процесі формування навчально-дослідницьких умінь учні вчаться самостійно одержувати знання шляхом оволодіння специфічними процедурами: бачити проблему й висувати гіпотезу її вирішення; планувати й проводити експерименти; рефлексувати та оцінювати свою діяльність; переносити раніше засвоєні знання в нову ситуацію.
Учні, виконуючи дослідницьку роботу з біології, удосконалюють свої знання, розвивають уміння, пов’язані з науковим пошуком, вчаться оцінювати екологічну ситуацію в реальних умовах. Така дослідницька діяльність сприяє визначенню сфери наукових інтересів, розкриттю здібностей учнів у процесі активного пізнання.
Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
У кожного з нас свій шлях до школи… Хтось усе дитинство, навчаючи ляльок, марив бути вчителем, хтось вступив до педагогічного вишу, проваливши іспити в інший заклад. Однак, тільки подальше життя покаже, чи правильним був цей вибір, чи це дійсно Доля?
Пропрацювавши вісім років, я не уявляю своє життя деінде, крім школи – найкращої школи №3, яка має багату 100-літню історію, гордо носить ім’я поетеси і вчителя Олени Журливої, є центром громадського й освітнього життя мікрорайону. Не уявляю свого життя без цікавих уроків, веселої метушні перерв, колег, які стали найкращими друзями. 
Однак щоразу, переступаючи шкільний поріг, ставиш собі питання: «Який ти вчитель?». І шукаєш відповідь в учнях… В очах своїх одинадцятикласників, з якими ти пройшов становлення як класний керівник з п’ятого по одинадцятий клас, і які після здобуття базової середньої освіти майже усім складом залишилися з тобою, не піддавшись на спокусливі пропозиції від професійних навчальних закладів. Знаходиш відповідь у вже дорослих юнаках і дівчатах, які приїжджають до школи з різних куточків України розповісти про своє життя… Це студенти медичних університетів, ветеринарних академій, хіміко-біологічних факультетів педагогічних університетів. З ними згадуєш   уроки, непросту підготовку до ЗНО і радієш їхнім теперішнім успіхам, з гордістю усвідомлюючи, що робиш велику справу – допомагаєш дитині реалізувати себе як особистість.   Саме тоді з’являється думка, що, можливо, в цьому і є суть професії Педагога і ти на своєму місці.
Але життя мінливе і змушує рухатися вперед. І ось на тебе вже дивляться нові допитливі оченята, і знову працюєш над собою, і знову йдеш шляхом спроб і помилок… Адже  як говорить мудрець однієї давньої притчі: «Є тільки один шлях – діяти…».
Діяти – саме це поняття стає гаслом твоєї діяльності, як учителя природничих дисциплін. І починаєш розуміти, що ти на правильному шляху, коли твої учні посідають призові міста на конкурсах та олімпіадах. Та остаточно в цьому переконуєшся, коли за першим дзвінком майже весь клас іде з тобою для роботи в лісництві та проведення акції з благоустрою мікрорайону. Це не пікнік на природі, а нелегка праця – висадка лісу мечем Колесова чи прибирання Лісопаркової зони у вихідний день.
Це і є моє розуміння діяльності вчителя: власним прикладом і, працюючи пліч-о-пліч з учнями, прищеплювати їм любов до живої природи, виховувати власну відповідальність за збереження і примноження  природних багатств рідного краю.
Я горда тим, що маю справжнє щастя вчителя - моїх учнів, талановиту й активну молодь, яка має власну життєву позицію і прагне змінити майбутнє нашої Батьківщини на краще.
Посилання на персональний Інтернет-ресурс:
Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу:

0 коментарі:

Дописати коментар